بازدید: 476 بازدید

بهبود واکنش گرایی وبسایت

واکنش گرایی یا ریسپانسیو بودن وب‌سایت یکی از عوامل مهمی است که می‌تواند باعث شود مخاطبان یک سایت، تجربه کاربری بهتر و راحت‌تری داشته باشند. اندازه و چیدمان اجزای یک وب‌سایت واکنش گرا شناور بوده و در تمامی دستگاه‌ها با اندازه نمایشگر کوچک و بزرگ به درستی نمایش داده می‌شود. اندازه و رزولوشن این اجزا متناسب با دستگاه تغییر کرده و تجربه کاربری بهتری رقم می‌زنند.

با توجه به اینکه امروزه دستگاه‌های مورد استفاده کاربران اندازه‌های متنوعی دارند و می‌توانند از صفحه گوشی گرفته تا مانیتورهای بزرگ را شامل شوند. با بهبود واکنش گرایی نسخه جدید وب‌سایت نیک داک، می‌توانید در مانیتورهای عریض‌تر نیز راحت‌تر از قبل از وب‌سایت و خدمات ما استفاده کنید.

بهبود تجربه کاربر

تجربه کاربر در صفحات سایت می‌تواند یک عامل مهم و تاثیرگذار بر نظر کاربر و راحتی در یافتن صفحات مهم و بخش‌های کاربردی باشد. محیط سایت باید به نحوی طراحی شده و المان‌ها در کنارهم چیده شوند که کاربری که برای اولین بار وارد یک وب‌سایت می‌شود، بتواند به راحتی به بخش های مختلف دسترسی داشته و نیاز خود را در طرف کند. پیچیدگی رابط کاربری باعث می‌شود مخاطب نتواند صفحه مورد نظر را پیدا کرده یا عملیات خود را تکمیل کند؛ در نتیجه با یک تجربه بد و یک تراکنش ناموفق سایت را ترک می‌کند.

به همین علت در تیم طراحی نسخه جدید وب‌سایت نیک داک کوشیده‌ایم تا با بهبود تجربه کاربر یا UX، سایت را از نگاه شما ببینیم، مسیرها را ساده‌تر کرده و دسترسی به بخش‌های مهم و با اهمیت را آسان‌تر از قبل کنیم.

بهبود سرعت سایت

برنامه تک صفحه‌ای یا Single Page Application به اختصار SPA، یک تکنولوژی جدید برای ارائه صفحات وب با سرعت بالاتر و تجربه کاربری بهتر است. روشی که قبل از معرفی SPA مورد استفاده قرار می‌گرفت، MPA یا Multi Page App نامیده می‌شد. در MPA به هر کدام از صفحات، یک فایل کد اختصاص داده می‌شود که لود شدن کد هر صفحه، زمان زیادی می‌برد.  بارگذاری تک تک صفحات در این روش به‌صورت مجزا انجام می‌شود اما در SPA هنگام ورود کاربر به سایت، همه کدها در مرورگر فراخوانی شده و حجم زیادی از کدها در همان لحظه ورود لود می‌شوند. پس از این مرحله، کاربر برای ورود به صفحات دیگر نیازی به فراخوانی مجدد کدها ندارد و تنها، کد بخشی از صفحه که باید تغییر کند، فراخوانی می‌شود.

وب‌سایت جدید نیک داک با استفاده از این تکنولوژی، توسعه داده شده تا با بالا بردن سرعت لود صفحات و بهبود تجربه کاربری برای کاربران عزیز، محیط کاربردی و بهتری ارائه کند.

ادامه مطلب